Δευτέρα, 12 Μαΐου 2014

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ - ΔΡΑΣΥ
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ // 09-05-2014
Η Δ.Ρ.Α.ΣΥ. συνάντησε τους εκπαιδευτικούς - Θέλουμε σχολείο για όλα τα παιδιά !
Σήμερα, Παρασκευή 9 Μάη, κλιμάκιο της ΔΡΑΣΥ με επικεφαλή το Στέφανο Σκοπούλη επισκέφτηκε τις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συνομίλησε με τους εργαζόμενους οι οποίοι εξέφρασαν τον έντονο προβληματισμό τους για το μέλλον της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως η αξιολόγηση χρησιμοποιείται από την κυβέρνηση ως μοχλός για νέες απολύσεις, τόσο στα σχολεία όσο και στο υπόλοιπο δημόσιο. Οι καφκικής έμπνευσης ποσοστώσεις, με το 15% των αξιολογούμενων να βαθμολογείται υποχρεωτικά κάτω από τη βάση και το ποσοστό των υπαλλήλων που παίρνουν άριστα να μην ξεπερνά το 25%, καλλιεργούν στους εκπαιδευτικούς κλίμα τρομοκρατίας και στείρου ανταγωνισμού.
Το έργο των εκπαιδευτικών - αλλά και κάθε εργαζόμενου που εμπλέκεται στη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος - γίνεται ολοένα και δυσκολότερο, καθώς οι σχολικές εγκαταστάσεις εγκαταλείπονται, οι σχολικές μονάδες συγχωνεύονται και οι πιστώσεις δεν επαρκούν ούτε για τις στοιχειώδεις ανάγκες, όπως η θέρμανση. Την ίδια στιγμή, οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η λαϊκή οικογένεια, εξ’ αιτίας των πολιτικών που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια, δημιουργούν ένα περιβάλλον που καθιστά ουσιαστικά αδύνατη τη συμμετοχή και τη λειτουργική ένταξη των παιδιών στην εκπαίδευση, γεγονός που προβληματίζει έντονα δασκάλους και καθηγητές.
Το χειρότερο όμως είναι πως όλα αυτά δε συμβαίνουν λόγω αδυναμίας της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει τα όποια προβλήματα, αλλά αντίθετα επιβάλλονται από την ίδια συνειδητά. Ο στόχος είναι αφενός η εξυπηρέτηση των συμφέροντων μιας ιδιωτικής εκπαίδευσης για λίγους και εκλεκτούς και αφετέρου η διαμόρφωση, μέσω της τραγικά υποβαθμισμένης δημόσιας εκπαίδευσης, μιας γενιάς μειωμένων προσδοκιών, με τους αυριανούς πολίτες  άβουλα ρομποτάκια, μαθημένα να υποτάσσονται και να υπακούν στους όλο και πιο παράλογους κανόνες του συστήματος.
Παλεύουμε στο πλευρό των εργαζομένων για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν θα διακατέχεται από την εμμονή της απόρριψης μαθητών, διδασκόντων και σχολικών δομών αλλά που θα προσανατολίζεται στην παροχή ολοένα και καλύτερης εκπαίδευσης. Για ένα σύστημα που θα έχει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και που θα τους αφήνει να κάνουν τη δουλειά τους με τον τρόπο που αυτοί γνωρίζουν. Για ένα σχολείο που δε θα αποτελεί εξεταστικό κάτεργο αλλά χώρος δραστηριοποίησης και δημιουργίας.
Όλα αυτά προϋποθέτουν καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, που θα αμείβονται αξιοπρεπώς και θα δουλεύουν χωρίς περισπασμούς και πιέσεις και σχολικές μονάδες κατάλληλα εξοπλισμένες, χωρίς λειτουργικά προβλήματα. Χρειάζονται ένα περιβάλλον ανοιχτό και δημοκρατικό, που θα αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως καθολικό κοινωνικό αγαθό, κόντρα στη λογική του κέρδους και της ανταποδοτικότητας. Απαιτούν σύγκρουση με τον ελιτίστικο και συνάμα ρατσιστικό διαχωρισμό των σχολείων σε «καλά» (ή «πρότυπα», επί το προοδευτικότερον) και «υποβαθμισμένα».
Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε πως μια δημοτική αρχή που θέλει να υπηρετεί το λαό και όχι τα ιδιωτικά συμφέροντα, θα πρέπει αδιαπραγμάτευτα να υπερασπίζεται και να στηρίζει στην πράξη μια εκπαίδευση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, ανοιχτή σε όλα τα παιδιά.